طراحی سایت و بهینه سازی حرفه ای سایت در اصفهان

روشهای بازاریابی اینترنتی
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
0 نظر
254 بازدید

انواع روشهای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین

در بازاریابی اینترنتی با طیف بسیار وسیعی از ابزارها و امکانات آنلاین مواجه می شویم که هر کدام کاربرد و کارایی مخصوص به خود را دارند و برای اینکه بتوانیم از بازار گسترده اینترنت به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم باید هر یک را بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب بکار ببریم.

برای اینکه بدانیم در چه زمانی می توان از هر کدام از این روشها استفاده کنیم ابتدا باید انواع روش های مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسیم و سپس برای استفاده از آنها تصمیم بگیریم.


بازاریابی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)

 این روش به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیکهای سئو باعث می شود که وب سایت در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایتها و رقبا جایگاه بالاتری بدست بیاورد و بازدیدکنندگان و خریداران بصورت هدفمند وارد وب سایت بهینه شده شوند و فروش وب سایت در نتیجه افزایش می یابد .

موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک عبارت خاص در کنار نتایج جستجو ظاهر شوند.


بازاریابی با شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با انجام فعالیتهایی در شبکه های اجتماعی باعث می شود کاربرانی که در این شبکه های حضور دارند با شرکت و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا شوند.

روش دوم نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه های اجتماعی ظاهر می شود.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد. بهتر است قبل از کار کردن با این شبکه های اجتماعی ، قواعد بازاریابی در شبکه های اجتماعی را فرا بگیرید تا بهتر نتیجه بگیرید .


بازاریابی محتوا (Content Marketing)

این مثل معروف را شاید شنیده باشید "محتوا پادشاه است". موتورهای جستجو بدنبال محتوای با کیفیت و اصیل هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتیکه این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت و پروفایلهای شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و باعث می شوند که افراد زیادی با شما و خدماتتان آشنا شوند.


ویدیو مارکتینگ (Video Marketing)

با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیو محور، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد.


ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به بازدید از وب سایت و خرید محصولات وب سایت می باشد.

استفاده نادرست از این روش و ارسال ایمیل به کاربرانی که مایل به دریافت این ایمیلها نیستند، نارضایتی این کاربران را به دنبال دارد و در استفاده از این روش باید دقت کرد.


تبلیغات پولی (Paid advertising)

همانطور که هر روز در نقاط شلوغ و پر تردد شهرها بنرهای تبلیغاتی را مشاهده می کنید، در وب سایتهایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند نیز چنین تبلیغاتی به وفور یافت می شود. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.

علاوه بر درج بنرهای تبلیغاتی، برخی از وب سایتها این امکان را می دهند که لینک صفحه مورد نظر شما را قسمتی از وب سایت خود درج کنند. اما با توجه به اینکه این روش بازدیدکننده چندانی برای شما به ارمغان نخواهد آورد و توصیه گوگل مبنی بر خریداری نکردن لینک، پیشنهاد می شود از این روش استفاده نکنید.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر