طراحی سایت و بهینه سازی حرفه ای سایت در اصفهان

استراتژی مناسب برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
0 نظر
205 بازدید

استراتژی مناسب برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

با وجود تنوع و تعدد شبکه های اجتماعی و افزایش هر روزه کاربران آن ها، در صورتی که استراتژی مناسبی برای کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی وجود نداشته باشد، فعالیت های بازاریابی در آن ها نیز موثر نخواهد بود.

با اینکه شبکه های اجتماعی پدیده ای نو قلمداد می شوند اما باید به آن ها نیز مانند سایر کانال های بازاریابی نگاه کرد ( فقط با ابزارهایی جدید تر و فانتزی تر). وقتی این گونه به قضیه نگاه  کنید متوجه خواهید شد که مانند سایر کمپین های بازاریابی باید هدف و انگیزه ای در تمامی مراحل وجود داشته باشد تا بتوان تمامی فعالیت های بازاریابی را چه در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی و چه در فضای آفلاین، یکپارچه کرد. با اطمینان از این یکپارچگی است که شما خواهید توانست اثربخشی همه ی کانال های بازاریابی خود را افزایش دهید.

بخشی از فرآیند اطمینان یافتن از اینکه استراتژی های بازاریابی فعلی تان هماهنگ با هم کار می کنند، این است که صدای واحدی در تمامی کانال های بازاریابی تان وجود داشته باشد. استفاده از صدایی واحد موجب خواهد شد که بتوانید برند خود را به خوبی تعریف کنید و همچنین پیام واضح تری به مخاطبان بازار هدف خود منتقل نمایید که در نهایت منجر به تاثیر پذیری بیشتر آن ها از برند شما و افزایش شانس تبدیل شدن آن ها به مشتری شما خواهد شد.

زمانی که در حال شکل دهی به استراتژی شبکه های اجتماعی خود هستید، اول تصمیم بگیرید که هسته مرکزی ای که کمپین های شما باید بر آن متمرکز شوند کدام است؟ وب سایت شما یا وبلاگ تان؟، این هسته مرکزی جایی خواهد بود که افراد از طریق تمامی شبکه های اجتماعی تان وارد آن شده و یک دعوت کننده یا CTA خاص را پر می کنند. وقتی به این هسته مرکزی فکر کردید، خواهید توانست در مورد اینکه از کدام ابزار شبکه های اجتماعی استفاده کنید تصمیم گیری نمایید.

فراموش نکنید با اینکه تعداد و تنوع شبکه های اجتماعی زیاد است، اما همه ی آن ها برای کسب و کار شما و مخاطبان بازار هدف تان مناسب نیستند، همچنین استفاده از آن ها نیز زمان بر است و هر چه از شبکه های اجتماعی بیشتری استفاده کنید، منابع بیشتری را نیز مصرف خواهید نمود.

بسیاری از افراد تصور می کنند وقتی در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود یک حساب کاربری ایجاد کردند و در هفته چندین بار آن را بروز رسانی نمودند، به طور طبیعی به موفقیت خواهند رسید! ، ولی حقیقت این است که شبکه های اجتماعی نیز مانند سایر اشکال بازاریابی، نیازمند صرف زمان و تلاش است. مسلم است اگر شما فقط از شبکه های اجتماعی استفاده نمایید که مناسب کسب و کار شما است، خواهید توانست فعالیت های بازاریابی تان را بهتر مدیریت کنید و تعامل بهتری نیز با مخاطبان خود داشته باشید.


بازده سرمایه گذاری کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

مهم نیست کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما چقدر بزرگ است، در هر صورت باید بازده سرمایه گذاری آن را محاسبه نمایید.

تعریف اینکه این بازده چیست و شما می خواهید چه چیزی را رصد کنید، بستگی به هدف کمپین شما دارد، اینکه آیا می خواهید ترافیک بیشتری را نصیب وب سایت تان کنید یا اینکه برند خود را به مخاطبان تان معرفی نمایید.

وقتی این فعالیت ها در دوره منظمی انجام شد و آمارهای آن جمع آوری و در دسترس قرار گرفت، می توان تخصیص منابع به این کمپین ها را به طور بهینه تغییر داد تا بهره وری آن ها افزایش یابد. چیزی که باید در خاطر داشته باشید این است که اکثر کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیازمند زمان هستند تا بتوان نتیجه مناسبی از آن ها گرفت، البته در این بین استثناهایی نیز وجود دارند که در ادامه یکی از جالب ترین این کمپین ها را که در مدتی کوتاه توانست نتیجه ای فوق العاده بدست آورد را بررسی می نماییم.
کمپین " بهترین شغل دنیا "

در سال ۲۰۰۹ توریسم کوئینزلند کشور استرالیا برای معرفی یکی از شهرهای خود به عنوان مقصد گردشگران، کمپین اینترنتی را با عنوان " بهترین شغل دنیا " راه اندازی نمود و از مردم خواست تا با یکدیگر از طریق وب سایت این کمپین، برای کسب بهترین شغل دنیا رقابت کنند. عنوان شغل محافظ جزایر Great Barrier Reef برای مدت ۶ ماه بود.

مزایای این شغل درآمدی بسیار بالا ( حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار)، سکونت در یک ویلای یک میلیون دلاری و امکان گشت و سیاحت در اطراف جزیره در این مدت ۶ ماهه بود. نیازمندی های شرکت در این رقابت ارسال یک ویدیو بود که به طور عمومی نیز در اینترنت منتشر شده باشد. مسئولیت های این شغل نیز آشنایی با ویدیو های اینترنتی، وبلاگ نویسی و ثبت عکس خاطرات روزانه بود.

وب سایت این کمپین پس از ۲ روز به علت حجم بالای بازدید کنندگان و ویدیو های ارسالی از دسترس خارج شد!، بیش از ۳۵۰۰۰ نفر از ۲۰۰ کشور در این رقابت شرکت کردند و با ساخت کمپین های مختلف در شبکه های اجتماعی به تلاش برای معرفی خود پرداختند. پس از گذشت ۴ ماه و انتخاب ۱۶ فینالیست، مردی از انگلستان موفق به کسب این شغل شد. توریسم کوئینزلند ۱ میلیون دلار در این کمپین سرمایه گذاری کرد و حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش تبلیغاتی برای صنعت گردشگری این شهر خلق نمود ! موسسه تبلیغاتی که طراحی و اجرای این کمپین را به عهده داشت در همان سال موفق به کسب ۳ جایزه اصلی تبلیغات در فستیوال بین المللی تبلیغات کن شد.

 توریسم کوئینزلند با استفاده از شبکه های اجتماعی و داشتن یک استراتژی محتوا عالی و با صرف هزینه ای مناسب، کمپینی را راه اندازی نمود که با ترغیب و تشویق افراد به تولید محتوا، تبلیغات خود را به میلیون ها نفر نشان داد.

 

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر